Mengenali Tulisan Anda Dan Pengaruhnya

  
" Bagaimana Tulisan Kita Terhasil "  
Panduan Penting utk kita :-


  • Tulisan tangan juga dikenali sebagai tulisan  otak.Ini adalah kerana ia pancaran minda separa sedar kita
  • Tulisan yang ditulis diatas kertas adalh dihasilkan oleh bahagian otak yang juga mengawal bahasa dan pertuturan kita
  •  Pergerakan Tulisan seseorang atau bentuk huruf menunjukkan sifat khusus si penulis

  1. Tulisan tangan kita ialah tulisan otak ataupun dikenali sebagai (brain writing ) kerana ianya adalah pancaran daripada minda separa sedar ( subconscious ) kita. Tulisan yag dituis ditas kertas itu adalah bersumberkan daripada otak yang mengawal bahsa atau pertuturan kita. Klau otak kita mengalami kecderaan maka penulisan kita dan pertuturan kita akan terjejas
  2.  Minda separa sedar juga adalah sumber sikap dan tabiat iaitu ciri personaliti seseorang itu..Oleh sebab itu tekanan tulisan ita ( berapa kuat kita menekan pen atau oensil ) dan pembentukan setiap bahagian daripada setiap huruf akan memberi gambaran dan ciri personaliti seseorang kerana kedua-duanya bersumber pada mind separa sedar
  3. Ahli sains dalam bidang sains sistem saraf telah mengkategorikan bahwa pergerakan otot saraf ( neuromuscular ) ada hubungan rapat dengan ciri personaliti yang dapat diperhatikan.
  4. Apabila seseorang itu menulis,pergerakan kecil ini akan berlaku tanpa disedari.Dengan sebab itu pergerakan tulisan seseorang atau bentuk huruf ( stroke ) yang terhasil akan menunjukkan sifat spesifik seseorang itu.
  5. Melalui pembentukkan huruf ini,kita akan dapat melihat corak pemikiran seseorang,tahap pembelajarannya,cara ia menunjukkan perasaan, berapa tinggi keyakinan diri, apa yang ditakutinya, cara ia berinteraksii dengan orang lain dan seribu satu macam lagi sifat seseorang itu.





Terima kasih kerana sudi baca entry Areyl.. Like jika suka

0 Budak Manis:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...