BeRcUti Di HujUnG TaHuNN !!!!

7- 9 Disember 2011 adalh stu tarikh yang membuatkan ak berasa tenang sbb dpat bercuti d tempat yang menarik...
Sape x kenal dengan Janda Baik daerah Bentong,Pahang..
sape2 g sana mmg teruja dengan suasana n pmandangan disana..
Penuh dengan Kehijauan..
Kalau g kg Janda Baik ni pun  cuacanya x kurang hebatnya mcam kat Cameron  Higland..sejuk betul..
Dengan suasana n cuaca tu biasalakan..Tapi kali ni bila berehat disana mmg rasa terharu la kot sebab dapat layanan yang ckup istimewa bagiku..
Kehadiran ak dan kawan disambut baik oleh keluarga mak som yang ak dan helmi kenali..serta kluarga zakhil dan juga keluaga abg jef n kak ros..semasa ak berada di kg ini mak som n anak2 bnyak mmbwa kami jalan2 n mcam2 la kan..


Layanan dari segi tempat tinggal yang selesa wlaupun jauh dri org ramai..Jauh pun jauh la..x kisah sume tu..pmandangan Chalet yang diberikan berada dekat ngan sungai..
Haaaaa..lupa nak bgth td..ak g Janda Baik tpi duk kat KLCC..mesti korang rasa jauh kan..akkakakaka..
Kat Janda Baik un ad KLCC jgak larhh..tapi bukan KLCC mcam kt bndraraya Kuala Lumpur tu..
KLCC yang ak maksudkan kt Janda Baik ni singkatan bagi Kuala Rulau Camp Chalet ( KLCC )..
Hari pertama sampai di Janda Baik ak n rakan terus dijamu ngan buah Durian..hehhe..sedap gak durian sane,tapi x ley mkn bnyak sbb tkut pnas bdan..
ak dan rakan yang bernama helmi tidak bersendirian disana kerana ditemani adik2 yang sporting dari hari pertama hingga kami balik wlaupun mcam2 karenah yang kami rasakan oleh adik2 ni..hehehe..
Hari seterusnya ak dibawa ke air terjun yang jauh dari kg..


Perjalann dlam masa 20 minit..20 minit ni bukan naik moto tapi jalan kaki dan meredah hutan..Ak dibawa ke air terjun oleh anak muda di kg itu dan adik2 yang tinggal di kampung itu..ak pergi air terjun tu basahkan smpai setakat pinggang je ..x boleh nak basahkan semua sbb terlalu sejuk..
Yang g Air terjun ni bukan setakat tgok pmandangan air terjun je yang seronoknye..perjalanan balik pun buat ak seronok...soronok sbb ape ?
sebabnye ad kawan ni asyik jatuh.almaklum la jalan hutan kan..dah la bru pas hujan,,..mau x licin..keras perut tgok kawan ak sorang ni asyik jatuh sbb licin..
Balik je dari Air terjun ak terus pulang ke tmpt pnginapan bersama kawan yang bernama Helmi td..
sampai je kat Kuala Rulau Camp Chalet tu ak g mkn durian dulu pas2 g mandi sungai..mmg bnyk bnd nak dikongsikan ngan kwan2 kat blog ni tapi x hbis2 nnt taw..
Nak smbung sikit ag..


Pada sebelah mlam itu plak..ak dan helmi makan malam di restoran yang d'belanja oleh abg jef..lpas balik dri mkan mlam nan kuarge abg jef kami balik ke chalet..
Sampai kat Chalet adik2 n family mak som menyajikan BBQ..malm tu mmg meriah dan seronok sngt2..
Pada keesokan hari dan hari terakhirnye..kami mninggalkan Chalet kul 11 pg..sebelum tu kmi sarapan pagi dengan nasi lemak yang dibuat oleh mak som..memang mengasikkan nasi lemak tu..kikikikikiki...
Kuar sahaja dri perkarangan Chalet ni ak dan kawan pergi ke rumah seorang pak cik wahid yang kami kenali seblum ini yang ditemani oleh mak som dan anak2..kadang2 sedih jugak bile tgok kdaan susananya pak cik wahid..crita yg ini ak akn post yang bru nnt..slepas itu ak ke rumah abg jef dan kak ros utk jumpa anaknya iatu haiqal n nashriq..
Kemudian yang terakhirnya ak dan helmi dibwa ke Hutan Lipur ap ntah..ak brgambr dsitu..
Mmg beshh sesangt2 kat sane..x puas sbb kjap..
pasni nak g lame2 siket..
t kawan2 blog bercuti la kat sane..sonok sngt2..tapi tanggung sendri la kan..ak n kawan dpt lyanan istimewa prcuma sbb ad family angkt..ehehhe
panjang kan post ak kali ni..just nak share je sebab lame x update blog..bila dah update camni la jdinye..
k..jumpa di post yang lain..bubye..


Terima kasih kerana sudi baca entry Areyl.. Like jika suka

0 Budak Manis:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...